joi, 2 februarie 2012

Paine, paine, paine si iar paine


Ei nu sunt chiar obsedata de paine, cel putin nu sa o mananc tot timpul, dar imi place la nebunie sa fac paine de casa. Pot chiar sa spun ca e noul meu hobby!
E timpul meu de calitate pe care il petrec in fiecare sambata. Ma relaxeaza, ma incanta, ma face sa fiu vesela si mai ales imi ofera sansa sa ii rasfat pe cei dragi mie cu ceva bun si sanatos.

Haideti si voi sa incercati sa faceti paine cu noi la un nou atelier organizat impreuna cu Camelia! Avem si un invitat special, pe Codruta, o experta in paine artizanala.
Sunt sigura ca o sa va placa nu doar mirosul si gustul painii calde ci si senzatia de faina printre degete. O sa fim cu totii niste alchimisti care transforma elemente simple precum: apa, faina, sare in alimentul cel mai mistic, painea.
  

Acest hobby mi-a fost declansat exact de un astfel de atelier de facut paine artizanala!
Obsesia mea pentru paine gustoasa se datoreaza faptului ca de-alungul intregii mele cariere am lucrat cu nemti sau cu austrieci calatorind adesea in Germania sau Austria unde cultura painii este una bine impamantenita. Am lucrat si in Franta unde stateam de fiecare data cu nasul in cosul de paine care ne era servita la masa… poate va povestesc odata despre experienta Franta J . Stiati ca francezii evalueaza calitatea painii rupand-o si mirosind-o??? Apoi gustand din ea de parca ar fi cel mai ales vin???!!!!

Am tot cautat sa imi satisfac dorul de o paine buna incercand de la diverse brutarii locale painile. Unele se apropiau vag ca si gust de unele paini mancate prin strainatate. Dar nimic nu se compara.
Adesea colegii mei straini m-au intrebat ce vreau sa imi aduca din tara lor natala si de fiecare data i-am rugat sa imi aduca cate o paine. Un padurar austriac mi-a adus odata una cat o roata de mare, facuta de mama lui care coace saptamanal “painea cea de toate zilele” pentru intreaga lor familie. Oh, cat am insistat sa imi povesteasca pe larg despre familia lui si cat de frumoasa poveste: o familie traditionala, fermieri si padurari, care si-au pastrat obiceiurile intacte.

Si in familia mea se raspandeste incet incet acest obicei. De la Paste, de anul trecut, si Mama face paine. Sora mea nu face, dar comanda de la Mama J. Sunt asa mandra de painile mele ca m-am laudat la toata lumea si de gura mea si fortati de mine si prietenii mei au gustat painile mele. Acum fac saptamanal si le duc si lor. Baietelul meu si sotul meu raman insa clientii mei principali si sunt fericita ca ii pot rasfata!




Asadar, va asteptam sa petrecem timp de calitate sambata viitoare, 11 februarie 2012, ora 11, la Pizzeria Filiberto alaturi de sponsorul nostru Boromir. Detalii pentru inscriere pe afisul de mai sus.

Va asteptam cu drag!

2 comentarii:

  1. cat de frumos! Mi-a placut mult postarea asta...:)
    Scrie mai departe ca scrii frumos!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Muuuultumesc Sorana!
      Esti prima care imi lasa un comment! :)
      Ma motiveaza foarta mult vorbele tale!

      Ștergere